Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Syöpä ja elämänkatsomus

Re: Ateistien mielivaltaa, YLLÄPITO, YLLÄPITO, YLLÄPITO, APUA, APUUN !!!!!!!!!

Tämän topicin yllä lukee määritelmä:

"Keskusteluryhmä, jossa voi kirjoittaa syövästä ja elämänkatsomukseen liittyvistä seikoista. Aihepiiri ei ole rajattu vain hengellisten/uskonnollisten asioiden käsittelyyn, myös ateistit ovat tervetulleita mukaan keskusteluun."

Tarkoitus ei liene, että tämä "elämänkatsomus" on yhtä kuin kristityt.

En lue itseäni sen kummemin ateistiksi kuin kristityksikään.

Sanottakoon vielä että en myöskään ole perehtynyt yhteenkään uskontoon juurikaan, se ei ole minun asiani. Valtauskonto tai kirkkouskonto ei ole sama kuin minun henkilökohtainen vakaumukseni. Minua ei voi lokeroida minkään vakaumuksen alle.

Ei minulla ole mitään kristinuskoa sen kummemmin kuin muitakaan valtauskontoja vastaan. Minun puolestani jokainen saa uskoa mihin haluaa, aivan sulassa sovussa.

Eri uskontojen tyrkyttäminen nyppii, samoin kuin se että näkee oman uskonsa ainoana oikeana. No, se kai kuuluu nimenomaan uskoon, että jos uskot, et ota, tai siis et usko muihin.

Myöskään Jeesusta tai muiden uskontojen ns pyhiä miehiä ja naisia vastaan ei minulla ole mitään, mutta en myöskään suostu palvomaan vain yhtä ja ainoaa. Jos se on jonkun mielestä halveksimista tai halveeraamista, sille en valitettavasti voi mitään.

Mielestäni Jumalan tai Jeesuksen pilkkaamisen kriteerit täyttyvät vasta jos aletaan todella käyttää näitä epäkristillisiin tarkoitusperiin, kuten olemme nähneet muutamissa ns skandaalielokuvissa tms.

Salamakin taisi saada anteeksi jumalanpilkkasyytteensä? Ja kuka lähimmäinen on toisen tuomitsemaan? Eikös se kristittyjenkin mielestä ole vain Jumalalla, tuomiovalta?
tigemauk | 10.1.2009 klo 11:08:54