Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Syöpä ja elämänkatsomus

Syöpä on meita yhdistävä asia,elämänkatsomus jokaisella oma

Jotenkin tuntuu menneen tämän palstan keskustelu kinastelun puolelle. Liikun paljon uskovaisten seurassa ja olen kokenut heitä olevan hyvin erilaisia kuten olen omanlainen uskovainen itsekin. Siitä huolimatta, että meillä on usein eri nakemys uskonasioista ja niiden liittymisestä sairauteen voimme olla tekemisissä toistemme kanssa. Itse vierastan uskon ja järjen vastakkainasettelua. Mielestäni ne voivat kulkea rinnakkain. On kuitenkin olemassa sellaisia uskovaisia, joille se ei ole mahdollista. Ehkä " syövästä parantunut" -nimimerkki kuuluu tähän joukkoon. Me ihmiset olemme hyvin rajallisia oioita täällä maan päällä emmekä voi käsittää moniakaan asioita. Voimme vain yrittää tutkia ja ihmetellä niitä Luojamme antamalla viisaudella. Syöpä on tauti, jossa riittää tutkimista. Itselläni tauti on levinnyt ja todennäköisesti ei kokonaan parane. Jotenkin täältä kaikki lähdemme, kun tänne joskus olemme syntyneetkin. Syöpä on yksi tie viimeiselle rajalle. Eikä kukaan meistä tiedä, mitä rajan takana on, kukaan läheisemme ei siitä ole tullut kertomaan. Itse kukin voimme pelätä, kuvitella tai olla luottavaisia oman elämänkatsomuksemme sallimissa rajoissa.
Marita | 17.1.2009 klo 17:27:44