Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Syöpä ja elämänkatsomus

Uskon asia?

Siis jos vaan jää hokemaan kyllä Jumala parantaa jne...eikäs tee ITSE henk.kohtaisesti asioille mitään niin unohda koko juttu paranemisesta.
Minulla oli peräsuolen syöpä jolloin poistettiin koko peräsuoli sain sädehoitoa ja avannepussin ja 2 kk myöhemmin avanteen poisto ja tulehdus ja suolen puhkeaminen.
Nyt vuosi kaiken alkamisen jälkeen olen ollut puoli vuotta töissä ja kuntoni on parempi kuin koskaan ennen leikkausta.
Miksi??
Ensinnäkin en hautonut asiaa paranenko vai en.
Toiseksi tupakka pois.
Kolmanneksi vaikka otti päähän ja v*****i tuo kaikki niin vierelläni oli toinen(vaimoni) joka tuki minua myös.
Neljänneksi otin maalaisjärjen käyttöön
Viidenneksi kuulostelin miltä mikin asia tuntuu(syöminen ym.)
Kuudenneksi lisäsin liikuntaa.(minulle sopii pyöräily erinomaisesti9
Seitsemänneksi puhuin töissä asioista millä tavalla tuntuu ja mitä tapahtuu tai mitäs tänään(en siis salaillut jos piti käydä WC:ssä useammin)
eli tuo seitsemän kohdan ohjelma toimii.
Kun pitää huolta itsestään(kukaan toinen ei voi sitä tehdä) ja on avoin kertomaan ulos miltä tuntuu ei jää sisälle kaihertamaan mikään joka voisi aiheuttaa vaikka ongelmia...
Siis usko itseensä ja siihen että on itsensä paras tuntija niin sillä hoituu aika pitkälle ongelmat.
Muistakaa puhua,puhua,puhua.Älkää salailko asioita.syöpä on sanana paha(tautina myös) mutta ei sanat tapa.
Kesää kohti ja vauhdilla:)
Keeko | 26.5.2008 klo 23:34:26