Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Mitä meille sureville kuuluu?

Hei kaikille!
3.9.2011 tulee vuosi kun äitini menehtyi munasarjasyöpään kotona saattohoidossa. 9.9.2011 tulee puoli vuotta kun veljeni kuoli ns. oman käden kautta. Ja toinen veljeni menehtyi äkillisesti v. 2005 josta nämä surut ja menetykset alkoivat. Mitä minulle kuuluu nyt? Olen vuorotteluvapaalla työstäni, viimeinen vuosi on ollut niin rankka ettei ollut muuta vaihtoehtoa jos haluan kunnolla selvitä. Nyt kuitenkin pystyn hetkittäin jopa nauttimaan elämästä, harrastelen kaikenmoista, on aikaa ajatuksille, itkulle ja naurulle. Käyn kerran kk:ssa tutun psykologin luona keskustelemassa. Omat ydinperheeni on tullut tärkeämmäksi. Suru on muuttanut muotoaan, muistelen läheisiäni paljon sellaisena kuin he voivat vielä hyvin. En sääli enää itseäni ja perhettäni niin paljon kuin aiemmin, tuntui, ettei kukaan voi ymmärtää ja ole kokenut näin paljon surua näin usein. Olin jopa vihainen heille joille ei tapahdu mitään ikävää. Oli paljon ikäviä tunteita, joita en oikeasti tarkoittanut.
Haudalla käyn silloin kun siltä tuntuu, silitän kiveä ja ristiä, joskus tulee kyyneleetkin.
En ole vielä täysin toipunut, mutta olen saanut suruihini asiallisen näkökulman, en syytä ketään enkä mitään, ikävöin heitä mutta uskallan jo elääkin !
Voimia ja hyvää syksyä kaikille teille muille !
mh | 2.9.2011 klo 22:31:27