Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

saattohoito

Äidin maksasyöpä!
Olin niin vihainen, niin vihainen kirosin ja taisipa soittaa pari valaisevaa puhelua terveyskeskukseen äidin asiaa tottuneelle hoitajalle.

Taustaa: asun toisella paikkakunnalla, olen äidin kaa yhteydessä päivittäin puhelimitse.
Reilu kaksikuukautta sitten äiti valitti lisääntynyttä väsymystä, ihonkutinaa , sekä ihmetteli pitsiä joka on niin tummaa.
Pyysin äitiä käymään tk:n hoitajan puheilla, jospa hän antaisi lähetteen labraan,( äidillä ollut tod paha munuaisiin levinnyt vti)

Äiti kävi , vei näytteen asia kunnossa, virtsa puhdas.
Kysyin äidiltä mitä sanoivat, pissan tummudesta, ei kuulema mitään...

Tulin parinpäivän päästä käymään....Järkytys oli melkoinen, äiti keltainen valkuaista myöten, tod väsynyt.


Siitä tämä lähti ja sillä reissulla äiti tk:n vuodeosastolla saattohoidossa. Arvioitu elinaikanaan 2kk, nyt mennään siis jo yliaikaa.

Olin niin vihainen äidin asioita hoitaakseen sair.hoit.kun ei ollut huomioinut aivan selkeitä merkkejä, jotka  ei ammattihenkilö huomioi.

No ei tämä muutama päivä olisi elinkaari ennustetta pidentynyt, mutta silti.

Äiti hiipuu pois, vointi vaihtelee.
Luopumisen tuskaa,surua, vihaa, syyttelyä..

Äiti on ollut aina arka, anteeksi että olen olemassa tyyliin elämäänsä elänyt
Hyväksyt kohtalonsa, ei pelkää kuolemaansa, kipuja vaan.
Onneksi niihin on kunnon arsenaali varattu, joooos nämä ammattilaiset huomioisivat (jotenkin uskottavuus kärsii).

toivontyttö | 17.5.2013 klo 08:32:08