Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Mami - lämmöllä muistellen 24.12.2014

Moi ruut :)

Äidin menetys on se asia, mitä ihminen luultavasti eniten elämässään pelkää.. Äiti on tuki ja turva ja se, kelle voit kertoa kaiken. Itse täytän kuukauden päästä 18. Menetin äitini munasarjasyöpään 26.9.2013 milloin olin vasta 16. Vieläkin on aivan käsittämättömän vaikeaa. En pysty lakkaaamaan ajattelemasta äitiä. Itsekin olen uskossa, ja se lohduttaa vähän. En ole kokonaan vieläkään päässyt katkeruuden tunteesta eroon. Joka päivä kysyn itseltäni miksi minun äitini? miksi hän joutui kokemaan tälläistä helvettiä? Nuo on noita ikuisuuskysymyksiä mihin ei koskaan saa vastausta, sen takia niitä ei varmaan kannattaisi miettiä..

Toisinaan tuntuu, että äiti on ihan vierellä. Joskus tunnen hänen läsnäolon vieressäni. Ja tottakai hän on läsnä. Vaikka äitini ei ole enää tässä maailmassa, se ei tarkoita, että äiti olisi kokonaan poissa. Äidin muisto ja tunne on vielä jäljellä. Uskon, että minun ja sinunkin äitisi jatkavat elämäänsä tuonpuoleisessa ja sieltä varjelevat elämäämme täällä. Itsekin olen surrut sitä, kuinka äitini ei tule näkemään lapsenlapsiaan, tai minun häitäni, saati ylioppilasjuhliakaan. Vanhoja tanssejakaan viime talvena hän ei kerennyt olla jakamassa kanssani. Mutta uskon, että hän silti näkee kaiken tuolta ylhäältä. Vaikka me emme sitä näe.

Voimahalit sinulle. Muista, että vaikka äitisi ei enää ole täällä, hän elää muistoissasi ja mielessäsi <3
Lilyana | 7.9.2014 klo 15:38:03