Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Ruokatorven syöpä vanhemmilla


Hei. Voimia sinulle ja perheellesi tätä kamalaa sairautta vastaan! On kyllä aivan uskomatonta kuinka teitä koetellaan, koska kyseessä kuitenkin aika harvinainen syöpä. Isäni sairasti vuoden kyseistä tautia kunnes menehtyi kaksi vuotta sitten. Yllättäen. Syöpä saatiin pois leikkauksella, sädetyksellä ja sytostaateilla ja isäni saikin terveen paperit kunnes siitä kahden kuukauden päästä kuoli. Syöpä räjähti. Siksi onkin niin paha olla kun tarinasi luin. Tiedän mitä tulossa ja vielä sekin kun molemmat vanhempasi sairastavat. Se on jo täysin kohtuutonta!

Itse olen myös ainoa lapsi ja vanhemmat eronneet, mutta olin sinua 10 vuotta vanhempi, kun isäni kuoli, 50-vuotiaana. Menetys oli minulle aivan valtava shokki, koska olen aina ollut isän tyttö ja isä minulle kaikki kaikessa. Asuimmekin samassa talossa, minun perheeni ja isäni.

Nyt kun sinulla on se tilanne, että molemmat vanhempasi sairastavat tätä kamalaa tautia, en voi edes kuvitella sinun suruasi ja tuskaasi. Kunpa isäsi olisi niin onnekas ja paranisi sairaudesta! Niitäkin tarinoita olen lukenut ja kuullut joten toivon todella että niin käy. Äitisi osalta en voi kun toivoa, että kaikki sujuu loppuun asti kivuttomasti ja niin rauhallisesti kuin vain suinkin mahdollista.

Jos haluat tietää enemmän niin laita yksityisviestiä niin kerron kyllä hoidosta ja saattohoidosta jos haluat tietää miten se toteutettiin isäni kohdalla.

Ei ole enempää sanoja sinulle. Niin väärältä tuntuu itsestäkin mitä nyt koet ja käyt läpi. Lämmöllä sinua ajatellen... Jonna
Bablo | 31.7.2013 klo 22:29:03