Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Puoliso ei välitä surusta

Hei,
Kaikki eivät vaan valitettavasti ole luonteeltaan kauhean empaattisia, näillä ihmisillä voi kuitenkin olla muita hyviä piirteitä. Ehkä he pystyvät tsemppaamaan taas jossain muussa tilanteessa. Toivottavasti näin on sinun tilanteessasi. Vaikuttaahan sekin, että menetys koskettaa toista puolisoista ihan eri tavalla, eivätkä puolisot siten ole samalla tasolla. Kaikilla ei ole koskaan ollut vastaavaa surukokemusta elämässään, eivätkä vain pysty ymmärtämään tai pääsemään samalle tasolle. Toisaalta hyvä näin.

Minua kosketti se, kun "Voimaton vai voimaa on" mainitsit, että aiemmin sait tukea puolisoltasi, mutta et enää, kun hän on kuollut. Ajattelen, että sama tilanne alkaa olla minullakin. Se on surullista. Mutta yritän kuitenkin ajatella jotenkin positiivisesti. Etten aina keskittyisi siihen, mitä puuttuu, vaan siihen mitä on ja vieläpä hyvin. Toivoisin, että tilanteesta voisi aueta jotain uusia polkuja ja tilaa. Toivoisin myös, että kaikki se tuki jota olen mieheltäni saanut, ei katoa mihinkään. Vaan että se on tuonut minut tähän hetkeen, tällaiseksi kuin olen. Uskon, että olen hänen tukensa ansiosta kasvanut paremmaksi ja vahvemmaksi ihmiseksi. Voi kun voisin sen aina säilyttää, enkä unohtaisi sitä, kun hän on poissa.
Elämää syövän varjossa | 14.11.2012 klo 11:23:34