Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

apua kaipaava...

isäni 67v sairastaa uusiutunutta peräsuolensyöpää. syövän uusiutuminen huomattiin jo helmikuussa 10, mutta hoitoja ei voitu aloittaa mm. erilaisten komplikaatioiden vuoksi (kyseessä myös pitkittynyt hoitoon pääsy päätös minkä vuoksi vointi heikkeni). nyt tilanne se, että isä kotona palliatiivisessa hoidossa/saattohoidossa. laihtunut hurjasti viimeisen ½ vuoden aikana, kävely hankalaa massiivisten alaraajaturvotusten vuoksi. kipulääkelaastarit maksimissaan, kivut vielä niillä hallinnassa. hyviä puolia on, että syö ja juo hyvin, jaksaa olla kiinnostunut asioista, peseytyy, vaihtaa avannesidokset jne itse. nyt kuitenkin itse olen niin surullinen, koska tiedän ettei isä enää parane. hyvät ihmiset, miten kauan isäni voisi vielä elää jos kaikki menisi suht hyvin....
lääkäri veikkasi max. 2kk....voiko tuohon miten luottaa vai onko teillä kokemuksia, että hyvinkin huonokuntoinen potilas eläisikin hieman pidempään...? tarvitsisin nyt jotain toivon kipinää....jotain pientä edes.... :'(
kiitos kaikille jotka luitte.....
tiutiu | 20.6.2010 klo 16:08:29