Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Saattohoito

Re: Pelottaa, miten selvitä?

Olen pahoillani äitisi puolesta. Itse painin samojen tuntemusten kourissa maaliskuussa. Onko äitisi sairaalassa vai kotona? Jos äitisi on sairaalassa, hoitajat auttavat kivun hallinnassa. Nykyisin on onneksi hyviä kipulääkkeitä. Sairaalassa on myös aivan ihania hoitajia, jotka tuovat ruokaa ja patistavat välillä nukkumaan. Ota hetki kerrallaan ja ota kaikki apu vastaan minkä saat. Vaikka aika on raskas, siitä jää myös hyviä muistoja. Itse kuolema on yleensä levollinen ja rauhallinen, siinä ei ole mitään pelättävää. Vaikka minustakin tuntui etten jaksa, niin jostain ihmeestä niitä voimia tuli. Minulle henkireikä vaikeissa elämäntilanteissa on ollut musiikki. Eikä sinun tarvitse olla vahva, ole oma itsesi. Itke, jos itkettää. Ei surua ja tuskaa tarvitse peittää. Minäkin paruin niin, että isän paita oli märkä. Toivon sinulle paljon voimia tuleviin päiviin.
marja-helena | 20.5.2009 klo 11:30:11