Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Saattohoito

Saatto hoito

Äitini kuoli eilen. Juttelin Katriinan sairaalan lääkärin kanssa edellisellä viikolla enne kun kuolinpäivää: Miksi äiti on outo, ei mitään tunne elämää, eikä halua, että käyn sairaalassa? Minulle kerrottiin, että sairaus, mylooma syöpä kehittää blasmaa, joka leviää kaikkialle, lihaksiin, elimistöön, sydämeen, aivoihin, munuaisiin ja maksaan tuhoten pikkuhiljaa toiminnot. Minä olin miettinyt jo n. 4 vkon ajan, míksi äiti ei enää reakoi mihinkään? on vain? ei vastaa, ei ole enää läsnä? Sanon itse: tyhjä. Verhooli vedetty eteen. ja nyt siihen perus kysymykseen, saattohoito. Miksi minulle ei kerrottu, että kyseessä on NYT SAATTOHOITO! ihan sanottu vasten kasvoja? Kun on kyseessä pitkäaikainen sairaus, kuka kertoisi sen viivan?
Viivan, josta ei ole muta kuin kuin kuolema lähellä?
Minulta se jäi ymmärtämättä. Myöskään sitä ei kerrottu, että äitiä voi hyvästellä n. 2 tuntia kuolemasta omassa sairaalan huoneessa.
Kulemasta ilmoitettiin minulle työhön puhelimitse. Ei kerrottu, että näkisin äitini vielä kuoleena sairaalassa, ennen kuin hänet poistetaan osastolta.
Jotenkin koen, ettei kaikki ole niin kuin saatto hoidossa on luvattu. Miksi ei sitä kerrota omaisille ainakaan Vantaan Katriinan sairaalassa?
Ounou... | 19.12.2008 klo 00:07:43