Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Saattohoito

Re: Terhokoti kun kuolema ei tule

Tulin äsken terhokodista, en hoitajilta viittinyt kysellä kun eivät tiedä ja eivät itsekkään ole mielissään tästä siirrosta mutta mitään uutta ei meille ole ilmoitettu.

Hänniselle:
Niin no mummo oli kyllä soittanut useana päivä moneen kertaan että jos puhelimeen haluaa vastata se onnistuu.

"Asiaa on pohjustettu ja siitä on keskusteltu jo pitkään."

Niin tarkoitat että lääkärit ovat pohjustaneet ja keskustelleet keskenään meille ilmoitettiin tästä palaverissa 8.4.2010 klo. 13:00 eli reilu 6pv sitten ja siirron toteutumiseen ei meille ole annettu mitään vaikuttamismahdollisuuksia. Tämäkin palaveri järjestettiin vain koska isä rupesi kyselemään että mikä on homman nimi kun fysioterapeutti käy ja yrittävät voimistaa lihaksia ja hoitajat kannustavat kuin urheilijaa kun jaksaa 5min istua tuettuna. Vaikka edelliset 4kk aikana ei lihasten jumppaaminen ole kiinnostanut. Eikä äitiä terhokodissa ole viety vessaan kertaakaan jonka ymmärrän vaikka kotona raahattiin jopa 20krt päivässä yksin isä tai minä. Hoitajakin taisi lipsauttaa että mahdollisesta siirrosta on keskusteltu.

Joo Kiitos tuesta kaikille ja jaksamista omiin ongelmiin me yritetään vielä taistella koska kyseesä on potilaan jo toistavuotta sitten sanoma tahto jonka takia hän itse haki paikkaa terhokodisata.

Terhokotiin pääsemisestä meillä kävi terhokodin hoitaja kotona kerran viikossa lajittelemassa lääkkeitä ainakin puolen vuoden ajan tämän kontaktin ansiosta äidille saatiin paikka terhokotiin.

Itsekkin ihmettelen että Pirkanmaallakin kulemma saa olla pitempään vaikka pitäisi olla samanlainen laitos.

Olen lähettänyt tietoa jutusta muihinkin tiedotusvälineisiin koska tämä puoli terhokodista on täysin poissa julkisuudesta.
Mutta en ainakaan vielä jaksa yleisön osastoon kirjoittaa koska jutuilla on vähemmän painoarvoa ja niitä ei aina edes julkaista.
Poika | 14.4.2010 klo 20:21:01