Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Saattohoito

Re: Äidin saattohoito alkoi

Hei
kerrompa tyttärenä nkökulman minun äidilläni todetiin rintasyöpä 2003 jolloin myös leikattiin mutta 2006 hakeutui hoitoon ja löydetiiin että syöpä metastoitunut luihin ja nyt 2013 löydetiin päästä rintasyövän etäispesäke ja äiti taas leikattiin päästä nyt maaliskuussa 2014 löytyi toinen pesäke päästä ja mitään hoitoja ei voida antaa, kun äiti niin huonona .. nyt viikko sitten kunto romahti niin , että on seinäjoen tk kun minä ja isäni hoidimme äitiä vielä 2013 kotona , kunnes isä paloi loppuun. Äiti saa nyt morfiinia ja kipulaastarin tehoa nostettu kokoajan. äidillä on ollut hirveitä tuskia, mutta morffiini nyt auttanut , mutta tyttärenä lohdutonta katsoa vierestä ja äiti yhden hengen saattohoito huoneessa .. itse olen ollut äidin vierellä kokoajan olen ajatellut, että se on nyt mun vuoro olla läsnä, kun tietää että aikaa ei ole paljoa.
Sinulle ja isällesi tiedoksi tekään , ette tiedä kuinka kauan on aikaa , mutta silloin kun morfiini ja kipulaastari tulee hoitoon mukaan hoitajat äitini kohdalla ovat puhuneet , että loppuaika on käsillä.. teidän kannattaa varautua siihen , että äitinne voi olla kipeä ja niitä tuskan huutoja on kamalaa kuunnella. Oma äiti myös on huutanut tuskia niin siinä tullut itsellä ainut mieleen että kumpa taivaan isä ottaisi äidin luokseen kun loppuaika ei ole mitenkään nättiä katseltavaa jos syöpää sairastava joutuu olla tuskissa ... kyllä itselläkin pyörii mielessä kauanko vielä äiti sinnittelee ?? milloin tulee loppu ja toivottavasti äiti pääsisi pois ilman kipuja, ja sitten mietin että miten isä pärjää äidin kuoleman jälkeen ? ja monia tunteita samoja mitä sinä käyt läpii niin tunnen itsekkin. Voimia jokaiselle päivälle !
syksynkyynel | 29.4.2014 klo 00:34:54