Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Saattohoito

Re: saattohoito , missä vaiheessa

Hei! Minä olen ollut palliatiivisessa hoidossa tammikuusta lähtien. Sairastumisestani tulee marraskuussa 2 vuotta. Kun hoidot lopetettiin ja siirryin palliatiivieen hoitoon, se oli shokki. Tänä päivänä vointini on kohtuu hyvä, säännölliset lääkärikäynnit+tarvittava kipulääkitys. Kuitenkin jo useita kuukausia sitten, on varmistettettu omalta kotikaupungilta maksusitoumus saattohoitokotiin, paikka on siellä valmiina kun sitä tarvitsen. Asiasta päätettiin yhdessä lääkärin kanssa vastaanottokäynnillä. Toiveeni on olla kotona mahd. pitkään, tähän saan mahdollisuuden myös kotisairaanhoidon erikoisyksikön kautta. Kaikki päätökset olen tehnyt yhdessä lääkärin kanssa, mutta omia toiveitani on niissä täysin noudatettu. Vielä vietän normaalia elämää, muun aika on myöhemmin. Missään nimessä s-postilla mitään tämmöisiä päätöksiä ei pitäisi tehdä, ihmettelen miten niin on voitu edes tehdä? Normaali arki siis niin normaali kun vain mahdolista ja yhdessä olo sekä oman itsensä hoitaminen on niitä keinoja miten omia resursseja voi lisätä, kaikkea ei tarvitse kantaa yksin vaan myös itselle voi hakea apua ja tukea. Hyvää jatkoa teille kaikille sekä suuren surun osanotto jokaiselle joka jonkun menettää. Lämmöllä Eija
eijuli | 19.8.2010 klo 12:44:25