Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Saattohoito

Raskas matka

Hei
Olen 37- vuotias kolmen lapsen äiti Vaasasta.
Saatoin äitini viimeiselle matkalle pari vuotta sitten. Silloin kaikki tapahtui niin nopeasti, etten osannut ajatella itseni ollenkaan.
Nyt on sitten minulle niin rakkaan tätini vuoro. Tätini on äidin isosisko ja olenkin jo pienenä kertonut, että minulla on äiti ja keinoemo. ja nyt on keinoemoni viimeinen kesä. :(

Tätini on taistellut syöpää vastaan jo vuosia. Haima, kohtu, munasarjat, suolistoa, vatsapeitteet ja maksa. Välillä tuntui että voitamme taistelun. Verikokeet näyttivät, että syöpä olisi saatu kukistettua.
Sain puhelin soiton, joka muutti kaiken. Tätini on teholla kovassa kuumeessa ja maksassa on syövän lisäksi mätäpesäke.
Pesäkettä hoidetaan antibioottikuureilla ja odotetaan. Mitään ei voi syövälle tehdä ennenkuin tulehdusarvot saadaan laskemaan. Sen jälkeen on tarkoits aloittaa stytostaattihoidot.
Viime viikonloppuna saimme tietoon, että maksassa oleva syöpä on etäpesäke. Itse syöpä on vielä piilossa ja sitä nyt lääkärit etsivät.

Lääkäri sanoi, että nyt on se aika kun pitää miettiä, että missä täti haluaa viimeiset hetket olla. Hän asuu siis tällä hetkellä Australiassa.
Tätini haluaa kotiin omaisten luo. Olen luvannut mennä häntä sieltä hakemaan kotiin.
Reissusta tulee todella rankka ja nyt kaipaankin vertaistukea.

Onko teistä joku joskus ollut samassa tilaneessa?
Tai mistä voisin saada apua?
Tutuu, että työt ja perhe vievät energiaa niin paljon, että mistä saan voimia vielä tähän?
kaikki tuki ja vihjeet/ kirjallisuus, elokuvat mistä vain tuntuu että olisi minulle apua otan vastaan.
Parasta olisi löytää ihminen, joka osaisi kertoa minulle mitä kaikkea minun pitää ottaa huomioon kun lennän Suomeen tätini kanssa.

Alii-na
alii-na78 | 28.4.2015 klo 08:31:01