Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Maksasyöpäkö?

Kauhunsekaisin tuntein odotan lääkärin soittoa viikon alussa. Minulla on ollut vatsavaivoja pitkään. Ennen kaikkea närästystä ja 2008 tehtiin ylävatsan tähystys, jossa todettiin ruokatorven tulehdus. Siitä ssaakka olen pieniä taukoja lukuun ottamatta syönyt Zoltia tai Nexiumia.

Viime kesänä sain todella pahan salmonellan, olin sairaalassa tipassa toista viikkoa ja sain paljon antibioottia suoneen, kunnes tauti tokeni. Sen jälkeen närästys vain paheni, olen juossut lääkärissä sen takia ja viime kuussa pääsin taas ylävatsan tähystykseen. Todettiin lievä gastriitti ja sappinestettä vatsassa.

Oireet jatkuivat närästyksenä ja jossain vaiheessa on alkanyt syönnin jälkeen kamala täyttymisen tunne vatsassa, vannemainen olo ylävatsan ympäri, ettei kärsi rintsikoitakaan pitää kotona, enkä uskalla kohta syödä mitään.

Kävin verikokeissa ja pääsin ultraan, joka otettiin viikolla. Lääkäri sanoi, että toisessa munuaisessa on kasvain, sanoi, että nuo yleensä ovat hyvänlaatuisia. Haima näyttää normaalilta, mutta maksa...ihan kuin kirroosia olisi mutta ei ihan, mutta pilkkuja siinä on.

Olin niin pökertynyt, etten tajunnut edes kysyä, mitä ne voivat olla. Onko ne etäpesäkkeitä vai mitä? Lääkäri purjehti pois ja sanoi, että oma lääkäri hoitaa jatkoa.

Olin vuosi sitten eräässä lääketutkimuksessa mukana, söin aika isoja määriä lääkettä n. 4 kk ajan, ja tutkimus pitikin lopettaa, kun sairastuin salmonellaan. Olen vähän yli kuuskymppinen nainen ja aina olen reagoinut vatsallani kaikkeen. Nuorempana tuli käytettyä alkoholiakin ihan jonkin verran, mutta viime kesän jälkeen ei ollenkaan.

En saa nukutuksi, olen ihan ihmisraunio nyt. Ei taida pelastusta olla.

Miten minun pitäisi toimia nyt? Vaatia mitä tutkimuksia? Terveyskeskuksen apuun on luotettava, kun ei ole yksityiselle varaa.
Inkatinka | 1.4.2012 klo 14:54:43