Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

suolistosyövästä,vastatkaa joku?

olen 27-vuotias nainen. mahavaivaa on ollut jonkinaikaa. kerronpa tarkemmin:

vuosi sitten minulla tutkittiin kovaa ylävatsakipua, vatsa ultrattiin ja otettiin verikokeita.tähystetty ei vielä silloin. vaivoille ei löytymyt syytä, ajattelin lopuksi sen johtuvan refluksistani.

nyt kevät-kesästä olen laihtunut tahattomasti 11kg, minulla on ollut myös kiusallinen yöhikoilu ja kovat kivut selässä, jota en ole voinut lihasperäiseksi osoittaa (olen koulutettu hieroja).kaksi viikkoa sitten ulosteeni mukana alkoi tulla verta,tummaa ja kirkasta ja sitä on päällä ja seassa.muutama päivä siitä alkoivat ylävatsakivut.silloin menin lääkäriin, tutkittiin akuuttina vatsana.veriarvot olivat ok,vatsa palpoiden kipeä oikealta ylävatsalta. lääkäri tutki ja pukamia ei ole, kirurgi sulki pois myös mahahaavan, koska uloste ei ole täysin mustaa. pientä kuumeilua on myös ollut, pahoinvointia ja ruokahaluttomuutta. kipu on hellittänyt hieman, kun aloitin mahansuojalääkkeen viikko sitten, ei kuitenkaan hävinnyt kokonaan. eilen pystyin syömään aika paljonkin, tänään ulosteessa oli hirvesti limaa ja verta ja limaa oli paljon! ulosteet olivat niukkia, suoli ei tyhentynyt kerralla, ei kuitenkaan ummetusta.nyt vatsani tuntuu ällöttävältä, oikealla kylkiluiden alla tuntuu inhottava paine, ihan kun alimmat kylkiluut painaisivat johonkin, tunne alkoi eilen illalla.

minulle tehdään tähystystutkimukset, odotan aikaa. pyhien takia kestänyt asian käsittely. verta on tullut nyt yhteensä 15 pv.viimeiset 4 kiloa painostani tippuivat alle viikossa.kyse voi olla myös tulehduksellisesta suolistosairaudesta, mutta minulla on tulehdusarvot olleet koko ajan ok, enkä ole ripuloinut juurikaan. oireet täsmäävät myös hyvin suolistosyöpään ja vaikka kuinka yritän ajatella positiivisesti, en saa asialta rauhaa.

suolistosyövästä kärsineet, minkälaiset oireet saivat teidät hakeutumaan tutkimuksiin?
mementomori | 1.1.2015 klo 12:00:15