Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Mahasyöpääkö? Vastatkaa, pelko on kova!

Eli tilanne on sellainen, että pelkään kovasti että minulla on mahasyöpä. Olen 20 -vuotias nainen, ja olen marraskuun lopusta kärsinyt oudoista vatsavaivoista. Kärsin ajoittain vatsakivuista, kivun paikka vaihtelee, mutta yleisimmin kipu tuntuu navan seudulla. Kipu ei ole kuitenkaan kovin voimakasta. Uloste on ollut löysää/ripulia, "puuromaista höttöä" jo kaksi kuukautta. Joudun käymään ripuloimassa n. 5-10 kertaa päivässä. Yhtenä päivänä ulosteen seassa oli verta, muuten verta ei peräpäästä ole tullut. Oksennuksen seassa verta on tullut 3 kertaa, ja ne ovat tulleet aina alkoholin käytön jälkeen, nyt en ole ottanut alkoholia kuukauteen. Muuten minua ei ole oksettanut, ja ruokahaluni on ollut hyvä. Voimakasta närästystä on ollut, mutta se on jäänyt pois koska olen syönyt (lääkärin määräyksestä) Zoltia päivittäin.

Minulla on lapsena todettu refluksitauti ja laktoosi-intoleranssi, mutta ne eivät ole vaivanneet vuosikausiin, lukuunottamatta viimeaikaista närästelyä.

Tein kotona keliakia -pikatestin, eli sitä minulla ei luultavasti ole. Olen käynyt lääkärin luona valittamassa vaivojani kahdesti, ja odottelen aikaa mahalaukun tähystykseen. Verikokeita on otettu, kilpirauhasarvoni olivat juuri ja juuri normaalin ylärajoilla, mutta asialle ei kuulemma tarvitse tehdä mitään (?) Hemoglobiini oli ollut alhainen, lääkäri määräsi syömään rautaa. Tulehdusarvot oli hyvin lievästi koholla. Muuten verikokeet normaalit.

Pelkään että minulla on syöpä, koska oireet ovat niin pahoja :( Syövän pelkoon vaikuttaa myös se, että paras ystäväni kuoli imusolmuksesyöpään viime vuonna minun ikäisenäni. Te, keillä on todettu mahasyöpä, kertokaa omia kokemuksianne mahasyövän oireista ja mielipiteitänne siitä, onko todennäköistä että minulla on syöpä? Tiedän että on muitakin sairauksia, jotka aiheuttavat tuommoisia oireita, mutta mielestäni liian monet täsmäävät nimenomaan syöpään..

Kiitos jos joku jaksoi lukea ja vastata!
nainen92 | 22.1.2013 klo 01:02:55