Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Iso kysta munasarjoissa & papakokeen tulos ASC-H

Hei! Olen 23-vuotias yhden lapsen äiti. Kävin gynellä välivuotojen takia jotka vaivasivat muutamia kuukausia, siellä sitten ultrattiin ja munasarjoissa näkyi iso (mahdollisesti dermoidi)kysta. Parin päivän päästä olisi leikkaus jossa tämä poistetaan. Jokin verikoe otettiin ennen tätä tutkimusta ja papakoe, verikoe oli ihan ok mutta papakokeessa oli tuloksena siis ASC-H ja merkintä että (ei pois suljeta HSIL)..

Olen käynyt kaikki tunne skaalat nyt viikossa läpi, paniikki ja pelko, sen jälkeen työstänyt faktoja pahimmasta, pohtinut kenelle poikani jättäisin etc. Kaiketi olen luonteeltani sellainen että koen tarpeen työstää pahinta vaihtoehtoa että osaisin sen helpommin hyväksyä.

Sitä en tiedä onko tällä kystalla ja papakokeella jotain yhteistä, onko syöpäkasvain joka levinnyt kohdunkaulaan? Se tässä kai eniten stressaa. Toista lasta olen kovasti toivonut mutta nyt koen että olen valmis luopumaan ja haluankin luopua niin munasarjoista, kuin kohdusta ynm. En halua riskeerata mitään. Haluan vain tehdä kaikkeni jotta näkisin poikani kasvavan, millään muulla ei ole väliä..

Entiedä voiko esimerkiksi levinnyttä syöpää nähdä tai jättääkö se merkkejä esim. verikokeissa tai likvorissa. Keväällä migreenin takia kuvattiin pää, kuvattiin imusolmukkeet, kilpirauhaset etc. Otettiin likvor ja kaiken kattavat verikokeet, ja kaikki oli täysin ok.

Kohtu ja kohdunkaula oli ultrassa ihan kuten pitää, ei mitään erikoista. Joten olen aivan pyörällä päästäni. Eniten ehkä pelottaa jos on levinnyt, mitä toivoa silloin on, ei kaiketi mitään.

Tuntuu että tulen välillä hulluksi kun en vain tiedä onko kysta minkälaatuinen. Ensin osasin käsitellä asian kaikilta osin, kunnes viikko siitä tuli nämä papakokeen tulokset, silloin olin varma kohtalostani. Tuntui liian suurelta sattumalta..

Kai haen jotakin joka hieman tuudittaisi hermojani. Olen aivan sekaisin ajatuksieni kanssa, välillä on hyvä olo ja välillä kaikkea muuta..

Kiitos, että sain purkautua, vaikka monella on tilanne varmasti selvästi huonompi, joten tunnen itseni itserakkaaksi. Pelko on pahin vihollinen..
novanoite | 17.11.2014 klo 13:47:24