Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Palantunne kurkussa

Hei toivottavasti olet saanut apua ongelmaasi. MInulla on ilmaantunut palantunne kurkkuun mieheni sairauden myötä ja olen itse arvellut sen johtuvan henkisestä stressistä. Olen kuitenkin pohtinut, että jos nämä oireet jatkuvat on varmasti hyvä käydä niitä näyttämässä erikoislääkärille. Minun suvussani on nimittäin kilpirauhassyöpää, mikä tietysti lisää omia epäluuloja. Erityisen tarkkana mielestäni kannattaa olla, jos oireisiin liittyy lisäksi äänen "hiipumista" ja hengittämisen vaikeutta.

Itselläni on ollut närästystä ja minusta palan tunne kurkussa ei kuulunut niihin oireisiin. Ylävatsan kipu kylläkin ja ruuan nouseminen helposti ylös olivat omat pääasialliset oireet. Närästyksen voi myös varmistaa helposti seuraamalla syömisiään. Vahvat mausteet, rasvainen ruoka ovat yleisimpiä närästystä aiheuttavia aineita. Mikäli siis tunne esiintyy erityisesti tällaisten ruokien jälkeen on kyse mahalaukun "poltteesta". Myös puoli tuntia ruuan jälkeen alkava polte kertoo närästyksestä. Pitkään jatkuvana siihenkin on syytä käväistä lääkärin vastaanotolla.
tiha | 30.1.2014 klo 21:35:55