Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Löydetty patti

Taidat olla julkisella sektorilla tutkimuksissa. Asiakkaita on melkein aina vähän enemmän kuin resursseja hoitaa ja sen takia potilaat luokitellaan jonkinlaiseen kiireysjärjestykseen. Kyllä näissä tutkimuksissa ja hoidoissakin saa valitettavasti jonottaa ja odotella - kaikki. Ikävää ja hermostuttavaa se tietysti on - kaikille muillekin. Minusta tuntuu, että tämä jonottaminen on erityisesti suomalainen tapa säädellä hoitoon pääsyä. Muuallahan ei ole niin syvää kuilua "yksityisen" ja "julkisen" terveydenhoidon välillä. Jos menet yksityissektorille, pääset nopeammin, mutta maksat enemmän.

Olen itse odotellut laboratoriotuloksia ja kontrolliaikoja useasti, biopsian ottoa ja sen tuloksen saantia kolme kertaa, leikkausaikaa, leikkauksen patologiatuloksen saantia, ja nyt aina syöpäkontrolleja tasaisin välein. Jos nyt joku tai useatkin kiilaisivat jonossa, en pitäisi sitä oikeudenmukaisena. Epävarmuuteenkin jotenkin tottuu ja siihen, että asioita ei saa kerralla selviksi. Tunne elämän kasvattaneen itseäni tässä asiassa, mutta ensikertalaisella on tietenkin vaikeampaa. Ehkä Sinun tulisi saada joksikin ajaksi unilääkettä nukkumisen turvaamiseksi ja päiväksi jotain rauhoittavaa. Keskustele asiasta läheistesi kanssa.
Watson | 18.2.2014 klo 19:34:32