Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Laajentuneet duktaalikanavat, mitä tarkoittaa, rintasyövän pelko ?

Hei! Olispa kiva kuulla mitä sinulta löytyi oireen takaa, itsellä täsmälleen sama lähtötilanne ja nyt olen sen jäljiltä menossa leikkaukseen 4 pv päästä. Itsellä siis selvinnyt sen verran että oireiden takana on kasvain joka tukkii tiehyen niin lähellä tiehyeen suuta ja kokonaan että tuo dukto- eli galaktografia ei onnistu. Siksi leikataan. Yleisin syy tuohon verenvuotoon ois hyvänlaatuinen papillooma mutta se ei yleensä tukkis käytävää kokonaan koska on sellanen puumainen eli "oksien välistä" pitäs varjoainetta mennä ees vähän. Sit on tietty toinen mahis että niitä papilloomia on monta. Mutta toiseks yleisin syy ois normaalisti ns. fibrokystiset muutokset ja 3. yleisin ns. duktektasia ja noi hyvänlaatuiset vaihtoehdot on mulla jo suljettu pois. Eli seuraavaks yleisin syy mulla ois jo sit se pahanlaatuinen eli duktaalinen karsinooma, sen eri muodot, mm. sellanen muoto kun tubulaarinen missä se kasvaa tiehyitä pitkin. Niin että sitä tässä nyt odotellessa, että mikä tuolta loppujen lopuksi löytyy. Tietysti pelottaa että se on tuota pahinta ja tosi ontolta tuntuu kun aattelee noita LAPSIA!!!!! Jotka on niin pieniä sielä siis...ja olis täällä itteki viihtyny vielä aika paljon pitempään... :(
äiti70 | 23.5.2013 klo 09:28:08