Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

parikymppinen ahdistunut

Juu eli tänä syksynä alkoi takaraivoa jomottamaan ja pakottamaan. Aattelin, että tämä johtuisi niskajumista, koska mukaan tuli viel huimausta.

Eräänä iltana lenkillä ollessani korvissani alkoi tinnittämään ja tämä ei ole loppunut vieläkään. Tinnitus keskittyy lähinnä vasempaan korvaan ja lääkäri sanoo sen olevan jännitysperäistä, koska äänenvoimakkuus vaihtelee kun painan leukaa tai käännän päätä.

Huomasin myös syksyllä, että näköni on heikentynyt ja minulla todettiin taittovikaa eli yhteenvetona silmäni ja korvani ovat muuten päälisin puolin kunnossa.

Välillä kävellessäni astun tavallaan huti eli niin kuin arvioin jalan ja maan etäisyyden väärin, jolloin vähän jumpsahtaa. Kaikki oireet ovat tuoneet mukanaan ahdistuksen ja suunnattoman pelon syövästä tai kasvaimesta, jonka takia on vaikea nukahtaa ja herään aamuyöstä aina välillä (en pahoinvointiin). Suoraan sanottuna pelkään kuollakseni.

Olen myös huomannut, että nykyään nieleminen on jotenkin vaikeampaa. Saatan toki kuvitella tai ehkä se johtuu stressistä, mutta ahdistusta se lisää hirveästi. Menen välilläni sanoissani sekaisin tai jään änkyttämään, joka pelottaa hirveästi.

Tänään aamukahvilla huomasin vasemman korvan juuressa patin (toisen korvan juuressa samanlainen), en minkään hirveän ison mutta kun tunnustelen niin se on suurempi kuin oikealla puolella oleva. Jos oikein olen käsittänyt niin kyse on sylkirauhasesta. Onko jokin vialla kun toinen on isompi?

Kerron vielä vähän pikkuseikkoja taustani. Vietän paljon aikaa tietokoneella, mutta olen hyvä kuntoinen. Ikää on siis 20v ja olen mies.

pelkosyövästä20v | 9.1.2014 klo 20:23:38