Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Rintaa vihloo jatkuvasti, imetys vai mikä?

Olen 41-vuotias nainen ja olen imettänyt nyt 16kk (enää 2 x pvä).
Viimeiset 2kk on oikeaa rintaa vihlonut rajusti, päivittäin joko pari kertaa tai koko ajan. Vihlonta tuntuu jossain nännin takana, rintakudoksessa, ei missään tarkassa muhkurassa. Vihlonta on huomattavaa ja olen jo käynyt lääkärissä. Sovimme, että mammografiaan kun imetys loppuu ja jos vihlonta jatkuu.
En kuitenkaan voi odottaa, vihlominen huolestuttaa. Molemmissa rinnoissa on myös kyhmyjä ja herneitä ja nuppineulanpäitä (masteopatia?). Mammografiassa olen käynyt aiemmin ja patit ovat olleet kystia yms.
Tällaista vihlontaa ei ole ollut aiemmin, toki ymmärrän että imetys voi olla syy. Mutta kamalan hankalaa rauhoittua. Samaan aikaan tai myös on yläselässä kipua, kramppailua ja liitän nämä kaksi nyt toisiinsa, koska suunnilleen samalla kohdalla on selkäkipu, lapaluiden välissä.

Olen ymmärtänyt, että vihlonta ei ole tyyppioire rintasyövästä. Silti kyselen, miltä tämä kuulostaa? Onko kiire mammografiaan, vai voiko odotella vihlonnan loppumista? Asumme erittäin syrjäisellä seudulla ja mammografiaan lähteminen on päivän reissu. Kaupungissa olisin jo maksanut ja mennyt.
Korpiemäntä | 19.5.2015 klo 11:14:36
  • Rintaa vihloo jatkuvasti, imetys vai mikä?Korpiemäntä
    19.5. klo 11:14