Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Rintasyöpä 23-vuotiaalla?

Mulla on ollut jostakin 17-vuotiaasta lähtien oikeassa rinnassa hieman nännin yläpuolella kyhmy, joka liikkuu vähän kun sitä painelee sivuilta. Kyhmy on halkaisijaltaan noin 2 cm. Aina ajoittain siinä on ollut kipua, joka välillä säteilee myös oikeaan kainaloon. Mitään nestettä ei ole nänneistä tullut kuitenkaan, eikä tää ole mua sillä tavalla ikinä haitannut, mutta aina kivun iskiessä muistuu mieleen ja alkaa mietityttää, että mikäköhän siellä voi olla.

Olen nyt 23-vuotias ja kävin noin kuukausi sitten terveydenhoitajalla niin hän epäili että siinä kohdassa on vaan tiheämpää rintakudosta, eikä syytä huoleen ole.

Tänään kävin lääkärillä ja hän laittoi mulle lähetteen rintarauhasen röntgeniin. Sanoi, että kyllä tämä kaiken varalta on hyvä tarkistaa kun rintasyöpä on kuitenkin naisten yleisin syöpä. Nyt mua alkoi sitten pelottaa ja paniikki iski.

Kuinka todennäköistä on, että mulla on rintasyöpä? :(
Girasol | 30.10.2012 klo 10:52:54