Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Melanoomasta tietävät!

Olen nuorehko nainen ja huomasin joku aika sitten yläselässäni uuden luomen, joka poikkeaa kaikista muista luomistani. Minulla on reilut 50 luomea ja kaikki ovat selkästi vaaleanruskeita/ruskeita, mutta tämä uusi tulokas on lähes musta ja vähän isompi kuin muut. Viimeksi taisin katsella selkääni tammi-helmikuussa, eikä silloin tuota luomea ollut tai jos oli, sen on täytynyt olla pieni koska ei jäänyt mieleen. Joten muutos on ilmestynyt tässä kevään aikana. Kuulun ilmeisesti melanooma "riskiryhmään", koska ihoni on todella vaalea, minulla on pisamia, paljon luomia ja palan herkästi. Lisäksi olen valitettavasti käyttänyt nuorempana solariumia. Jos jollakulla melanooman sairastaneella tai läheltä sitä seuranneella olisi tietoa siitä,onko kaikki uudet, muista luomista poikkeavat mustat luomet melanoomaa vai voiko kyse olla jostain muusta? Ja kun tässä luomessa ei ole kutinaa,kipua tai vuotoa ja halkaisija on vain n.0,5cm, niin voiko tämä olla melanoomaa(ei ainakaan kovin tyypillinen sellainen)? Kiitos etukäteen jos joku vitsii vastata ja hyvää kesän alkua kaikille!
Disa | 3.6.2013 klo 00:14:20