Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: sittenkin rintasyöpää?

Minsku, huolesi on ymmärrettävä ja aiheellinen. Mene uudestaan lääkäriin heti! On hyvä selvittää asia viipymättä, koska epätietoisuudessa on tukala elää vaikka syöpää ei olisikaan. Oma kokemukseni on vuosien takaa. Gynekologi totesi rinnassa patin jota itse en ollut huomannut. Sanoi vaihtoehtojen olevan että odotan muutaman kuukauden kuluttua tulevaa joukkoseulontaa tai hakeudun yksityiselle lääkäriasemalle mammografiaan ja ultraäänitutkimukseen. Olin vähän hämmentynyt että lääkäri näytti vähäisen patin takia hyvin vakavalta, joten valitsin jälkimmäisen vaihtoehdon. Mammossa näkyi selvä poikkeama, ultrassa radiologi arveli olevan kystan. Asia varmistettiin isolla neulalla, jolla kysta tyhjennettiin. "Kystanestettä" sanoi lääkäri. Sama juttu toistui joitakin vuosia myöhemmin.

Niin että pääsin kuin koira veräjästä - sillä kertaa. Toivottavasti sinäkin. Voimia ja rohkeutta!

Sarisaara
Sarisaara | 16.8.2014 klo 22:29:56