Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Tutkimuksia odotellessa

Hei!

Soita sinne yliopistolliseen keskussairaalaan, johon sinut on lähetetty. Em sairaalan www-sivuilta löydät tarkemman "osoitteen" tai saat sen lähettäneeltä lääkäriltä. Jokaiselta erikoisalalta / osastolta löytyy joku yhteystieto, puhelinnumero, joko suoraan hoitajalle tai osastosihteerin kautta. Hän voi tarkistaa että lähetteesi on tullut perille ja kertoa jatkoista. Näin voisit ainakin konkreettisesti tehdä jotain piinaavalle odotukselle.
Lähetteethän siirtyy kaiketi sähköisesti eli se 7. olisi tänään?

Odotin itse kiltisti kiireellisen lähetteen perillepääsyä sen viikon, kunnes olin seota. Tartuin puhelimeen ja useamman puhelun jälkeen sain selville että se oli mennyt väärään osoitteeseen! Jonkun puhelun jouduin käymään tiukemmassa äänensävyssä, mutta lopulta lähete löytyi ja asiat alkoivat rullata vauhdilla.

Mitä tahansa elämä nyt tuo eteesi , sinusta tulee "naisen kuori" vain jos itse "päätät" niin. Muista että anatomia on vain osa naiseutta. Kerro asiasta ja peloistasi jollekin, antaudu läheisten, ystävien, tarvittaessa ammattiavun autettavaksi, joskus on jopa paljon helpompaa puhua vieraalle, vaitiolovelvolliselle.

Odottaminen ON kauheaa! Pidä kiinni arjesta, hyvä jos kykenet käymään töissä. Yritä tehdä nyt joka päivä jotain, mikä on sinulle mieluista. Anna itsellesi myös lupa surra ja itkeä tilannettasi, itkun jälkeen on hetken aikaa vähän helpompi olla. Jos tilanne käy sietämättömäksi ja uni riittämättömäksi, lääkkeistä on apua. Tarviset lepoa, jotta sinulla riittää voimia. Maailma näyttää paljon paljon pahemmalta väsyneenä!

Varmasti tiesitkin kaiken tämän, olethan yhdet syöpäkuviot jo kokenut. Itse sairastan syöpää toista kertaa elämässäni, ja voin vilpittömästi sanoa että kokemuksesta on apuakin tällä toisella "matkalla".
Sitä vaan on mahdoton heti tajuta.

Lähetän lämpimiä ajatuksia ja aurinkoakin kannattelemaan Sinua kiduttavassa epätietoisuudessasi.

"TRI-atloonari" | 22.4.2013 klo 08:04:05