Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Rinnan hamartooma?


Hei siilininja!
Satuin lukemaan viestisi vasta tänään. Sinä olet varmaankin jo saanut varmuuden omasta kasvaimestasi ja kenties se on jo poistettu.

Minulla todettiin syyskuussa 2013 rintasyöpä, joka leikattiin lokakuussa 2013. Leikkauksen jälkeen selvisi, että kasvain 10cm x 11 cm x 6 cm olikin hamartooma jonka sisälle oli syöpä iskeytynyt. Suurin syöpäkasvain oli 1,8 cm ja useita pieniä. Hamartooma suojeli syöpää sisällään, joten se ei ollut levinnyt imusolmukkeisiin tai muualle. Hamartooma on hyvänlaatuinen kasvain. On hyvä asia, että sinun hamartoomasi on "vain" 4cm kokoinen niin sen koostumus on pystytty heti selvittämään. Ilmeistä on, että hamartooma on ollut minulla ensin, koska se oli niin kookas, syöpä on kehittynyt myöhemmin sen sisälle.
Huolia ei kannata mennä puolitiehen vastaan eikä epäillä pahinta. On hyvä asia, että hamartoomasi löytyi hyvissä ajoin ja sitä seurataan varmasti, jos eivät poista sitä.Rintasyöpä on pelottava asia, mutta kohdalle sattuessa on vain yritettävä ajatella positiivisesti ja selvitä siitäkin elämän vastoinkäymisestä. Vuosi on kulunut omasta syöpäleikkauksestani ja asiat ovat tällä hetkellä syövän osalta hyvin.
Toivottavasti sinulla ovat kaikki asiat hyvin.
Terv. Manti
manti | 4.11.2014 klo 15:36:31
  • Rinnan hamartooma?
    siilininja
    16.9.2014 klo 18:05
    • Re: Rinnan hamartooma?manti
      4.11.2014 klo 15:36