Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Ainaiset vatsavaivat ja huonot veriarvot?

Tilannepäivitystä:

Marssin tammikuun alussa yksityiselle lääkärille, kun väsymys ja haluttomuus tuntui aina vain pahenevan. Otettiin pieni verenkuva, jossa hemoglobiini oli noussut 121:een. Keuhkoröntgen oli puhdas.

Muutama viikko sitten tehtiin sairaalassa vatsalaukun tähystys, josta sain viime viikolla tulokset kirjallisena kotiin. Pienoinen järkytys oli lukea, että vatsasta on poistettu (luojan kiitos) hyvänlaatuinen kasvain, polyyppi. Tästä ei tähystävä lääkäri maininnut itse toimenpidepäivänä mitään, tosin ehkä hyvä niin, koska olisin varmasti suunnitellut koko ajan tuloksia odottaessa hautajaisiani... Lopputuloksena tähyssä siis ei todettu mitään oireitani selittävää ja vatsavaivat on jälleen kerran nimetty toiminnallisiksi ja hemoglobiinin lasku kuukautisista johtuvaksi.

Sain sittemmin itseni pois tolaltani, kun tunsin kaulalla ja kainaloissa herneenkokoisia patteja. Nämä yhdistettynä marraskuusta asti jatkuneisiin flunssan oireisiin, yskään, rintakipuihin ja ajoittaiseen vihlontaan nivusissa sekä kainalokipuun saivat mut suuntaamaan jälleen yksityiselle. Lääkäri ei kovin vakuuttanut hyvin pikaisella tutkimuksellaan ja sanomalla, että jos keuhkojen välikarsinassa olisi jotain, se näkyisi röntgenkuvassa - olen lukenut, että se nimenomaan ei näy röntgenissä!? Hän joka tapauksessa laittoi lähetteen kaulan ultraan ja verikokeisiin. Ultrassa kävin viikko sitten, ja sen tehnyt henkilö sanoi tunnusteltuaan kaulan pattia, että se on kovin pieni, ja ultraamisen jälkeen kertoi, ettei kyllä onnistunut multa mitään sairautta löytämään.

Verikokeissa vielä käyn ja ilmoittelen niiden tulokset, mutta olen kyllä jo alkanut epäillä, että ehkä itse itselleni nämä oireet aiheutan ahdituksellani, tai ainakin koen ne pahempina kuin ne ovatkaan, kun koko ajan niihin keskityn...
iinam | 9.2.2014 klo 12:50:31