Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Polysytemian puhkeaminen

Terve!

Kävin tuossa työtereveyslääkärillä töihintulotarkastuksessa. Tarkastuksen yhteydessä otettiin verikoe jossa ilmeni jotakin muutoksia (rauta)arvoissa, sekä punasolujen runsaudessa? Koe uusittiin ja sama homma... Sitä ennen olin ollut 2kk dietillä ja 3-4kk ennen koetta lopetin Roaccutan akne-lääkityksen. Sairastan myös astmaa mikä on jo hyvän laatuinen,hengitykseni on todettu olevan todella pinnallista mitä en itse huomaa.

Ikää on kohta 21v ja tälläinen löydös sai tottakai nuorenmiehen pois tolaltaan. Tässä on nyt muutama kuukausi etsitty tietoa netistä että voiko tämä olla totta. Lääkäri totesi ettei tauti ole vielä puhjennut? Ja totesi myös että voi puhjeta vanhemmalla iällä. Onko siis mahdollisuus ettei tauti ikinä puhkea vaikka se todettiin jo? Lääkäri myös kehoitti verenluovutukseen mikä viittaa ettei tauti todella ole vielä puhjennut.

Kysynkin siis että mikä on ennuste todetun (mahdollisen) polysytemian kanssa. Monenko vuoden sisällä kyseinen yleensä puhkeaa löydöstä. Vai halusiko lääkäri vaan elätellä toiveita mikä nyt muuttui epätoivoksi... Jos kohtalotoverita löytyisi asiassa olisin kiitollinen.

Ja tiedän myös ettei tällästen kans sais etukäteen stressata mutta vaikeaahan tämän on elää epätietoisuudessa.

Kiitos jos nyt mahdollisista vastauksista ja anteeksi huono kirjoitustaitoni =)
Advice | 18.10.2013 klo 22:50:42
  • Polysytemian puhkeaminenAdvice
    18.10.2013 klo 22:50