Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: suolistosyövästä,vastatkaa joku?

Kuinkas voit ja mikä on tilanteesi tällä hetkellä.

Joa asiasi on vielä kesken, haluan rohkaista sinua kertomalla oman tarinani. Kaikesta päätellen olet kuitenkin hyvissä ajoin asiaasi hoitamassa. Näiden suolistosyöpienhän pitäisi olla varsin hitaasti (vuosia) kehittyviä.

Älä jätä missään nimessä tutkimuksia puolitiehen, etenkään jos ulosteessasi on edelleen verta ja/tai veristä limaa, sanokoon lääkärit mitä hyvänsä.

Itselläni huomasin helmi-maaliskuussa 2013 ulosteessa verijuovia ja limasta verta välillä tummaa välillä kirkasta. Kolonoskopiaan menin toukokuun 2013 vuolivälissä. Mitään ei näkynyt, eikä kolmesta eri koepalasta myöskään mitään löytynyt. Verta oli kuitenkin ulosteessa edelleen ja niinpä menin saman vuoden lokakuussa uudelleen kolonoskopiaan (molemmat kerrat Teveystalolla), mutta eri Gastrologille. Nytkään ei mitään löytynyt. Ohjeeksi sain "jos anemisoidut, tule uudelleen". No enpä anemisoitunut, mutta verta näkyi ulosteessa edelleen. Viime syksystä minulla alkoi olla kummallista turvottelua ylävatsan alueella, aina kun söin jotain. Asia askarrutti mieltäni ja ja niinpä menin kolmannen kerran kolonoskopiaa tämän vuoden maaliskuussa. Ja kappas vaan peräsuolesta löytyi 3-4 cm Adenokarsinoma. Eikä muuta kuin kiireellisenä leikkaukseen. Nyt kasvain on poistettu (11.5.2015), enkä tarvinnut sytöstaatteja enkä sädehoitoja. Leikkauksella on saatu kasvain poistettua eikä se ollut ehtinyt levitä muualle. Olin kuulemma asian kanssa "ajoissa liikkeellä".

Olen varsin tyytyväinen sitkeyteeni omassa asiassani, ja minusta tuntuu edelleen niin kuin toisen tähystyksen jälkeenkin, että jos jään odottamaan anemisoitumista on se varmasti liian myöhäistä.

Tsemppiä
-tappura-
tappura | 10.8.2015 klo 18:05:13