Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Epätietoisuus kipuileva

Minulla on jo lähes vuoden ollut kipuja, jotka aluksi ilmenivät oikealla olevina äkillisinä kylkikaaren sisällä olevina "puukoniskuina" ja kramppeina, jotka lamauttivat niin hengityksen kuin kaiken muun toiminnan. Kivut ovat kehittyneet kokonaisvaltaisiksi siten, että esimerkiksi makuulle mennessä ne jopa estävät täysin liikkumisen ja kääntymisen tai ylösnoustessa tuntuu kuin koko selkä olisi poikki rintarangan kohdalta - kummallakin puolella keuhkojen alaosaa on kuin verestävä kova kipu. Oikealla puolella maksan kohdalla tuntuu jatkuvaa "kipusärkyä" tai tuntemusta ja on kuin sisälläni olisi karvas kova pallo, vaikka en olekaan tuntenut käsin palpoiden mitään maksan kohdalla. Samalla kohdalla rintarangassa on röntgenkuvassa todettu selvää degeneraatiota ja viime keväänä samalle kohdalle selkään lihakseen tuli kananmunan kokoinen irtonainen "rasvakasvain", joka todettiin ohutneulanäytteellä ja ultraäänellä. Olen ollut olkapään vuoksi ortopedillä ja hän väittää asian aiheutuvan olkapäästä (jossa minulla on jänneongelma), mutta olen itse varma, että kysymyksessä ei ole olkapää vaan jotakin muuta. Olen käynyt kramppien vuoksi fysiterapeutilla puoli vuotta, mutta hän ei ole kyennyt auttamaan tilannetta. Krampit tulevat makuulle mennessä enkä kykene mitenkään liikkumaan niiden aikana - kipu on lamaava. Hän on pyytänyt, että vaihtaisin lääkäriä ja olemme tulleet siihen tulokseen, että asiaan on saatava toinen asiantuntija. Mitä tehdä? Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Ortopedini ei halua ohjata minua esim. sisätautipoliklinikalle eikä tietokonetomografiaan, koska hänestä rintarankani on kuvattu röntgenillä ja se riittää.

vastaustanne odottaen: kipupotilas Leila
kylkikaarikivut ja kipu selässä | 18.9.2006 klo 21:45:03