Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

16v ja syövänpelko

Hei, olen 16-vuotias poika ja minulla on ollut kuukauden ajan kovaa syövän pelkoa. Olen polttanut tupakkaa epäsäännöllisesti 4-5kk (1-3 viikossa).

Kaikki alkoi siitä kun joulukuun vikalla viikolla sunnuntaina minulle tuli yhtäkkiä hengenahdistusta joskus 6 aikaa yöllä koska olin valvonut kavereitteni kanssa. no, uutenavuotena minua hengitys ahdisti kauheasti ja rintakehääkin puristi. Uudenvuoden jälkeen huomasin että imusolmukkeeni oli suurentunut. Kävin terveydenhoitajalle ja totesi että oli suurentunut, hän laittoi minut laboratorioon testeihin (verikoe ja nieluviljelys). no, eihän niissä mitään ollut. Sitten pitkin viikkoa huomasin erilaisia oireita:

pientä lämmönnousua, niska ja hartiakipuja, voimatonta oloa, lisää imusolmukkeita suureni ja ilmeni. Silloin pelko oli jo iso ja alkoi haitata minun arkielämääni koska tuntui että syöpähän se on. Päiviä kului ja kävin yleislääkärin luona puhumassa ongelmistani ja oireistani. Hän pisti minut ultraäänikuvaan sekä laajempaan verikokeeseen. Kävin siellä ja ultraäänessä todettiin että on normaalia enemmän imusolmukkeita. Isoin oli kaulassa n.2cm pitkä.

Verikokeissakaan ei ollut mitään normaalia poikkeavaa ja tulokset olivat loistavat. Silti on jäänyt tämä kauhea pelko ja stressi tästä asiasta
Hilloo97 | 27.1.2014 klo 22:32:30