Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Epävarma.

Kiitos vastauksesta.

Näin minäkin ajattelin. Jotenkin vain haluan poissulkea niitä pelottavia vaihtoehtoja, jotka mielessä herää silloin, kun esim. löytää oudon uuden patin kehosta paikalta, jossa se saattaa myös merkitä syöpää.

Eniten tosiaan mietityttää tämä ainainen väsymys. Se ei ole ruokavalio tai unenpuute, koska syömisistä pidän huolen nauttien myös lisäravinteita ja pyrkimällä juoda vettä tarpeeksi sekä huolehtia hedelmien, kasvisten yms. saanista. Yöunet ova sitten lyhyet tahi pitkät tuntuu, että aina väsyttää. Ja se väsymys on raskasta. Muutenkin arjen jutut tuntuvat ylitsepääsemättömiltä mm. kaupassa käynti tai muut perus jutut kotona ja ulkona.

Samoin mielialanvaihtelut ovat aika hurjia. Yleisesti olo on aika sulkeutunut ja omalla tasolla masentunutta. Keskustelut ja ystävien näkemistkään enää oikein innosta, ellei oikein yritä.

Olen myös huomannut, että ihoni kutiaa nivusista, tai oikeastaan nivusten toiselta puolelta eli ulkopuolelta (hih, hyvin selitetty). Kädet ja kyljetkin kutiavat ja välillä saatan raapia ihono rikki. Selkäkipu vaivaa, vaikka olisin vain hetken alhaalla. En tiedä onko kyseessä vain jumiutuneet niskat. Mutta muutenkin jäsenten särky ja sormien sekä jalkojen tunnottomuus välillä laittaa miettimään. Olenhan sentään harrastanut joukkuelajia ihan SM-tasolla (tarkoitan että erittäin aktiivisesti) aikaisemmin. Nyt ollut jo vuosia väliä. En siis ole koskaan tuntenut tai kärsinyt lihasten kipeytymisestä kevyestä liikunnasta saatikaan tästä särystä jota tunnen.

Yksi toinen vaiva on muuten ollut jo kiusana vuoden ajan. Pierettää ihan pirusti :) Ihan näin rehellisesti. Pikkusiskollani on todettu laktoosi-intoleranssi. Samoin pikkuveljellä lievänä. Olen syönyt jo jonkin aikaa (kuukausia) laktoosittomia tuotteita, mutta tuntuu, että se ilma kerääntyy ja tulee.. No uloshan ja ilkeän hajuisena..

Mutta katsotaan.

En osaa siis mennä lääkäriin, koska tuntuu, että onkohan minun vaivani nyt niin pahoja. Katsotaan jaseurataan ja mm. tuon patin kehittymistä ja elämää. Tarkennukseksi, en tiedä onko sillä väliä, mutta minun klönttini sijaitsee enemmänkin kyljessä eikä kainalossa. Puolessa välissä kylkiluurivistöä. Melkein selkäpuolella muttei silti selän puoella.

Hmm.. En tiedä onko tämä oikea paikka kertoa vaivoista, joten jos jaksoit lukea viestini loppuun, kiitos sinulle!

Voimia ja Kesän odotusta jokaiselle!
moh85 | 20.3.2013 klo 19:05:34