Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Syöpääkö?

Kirjoitan nyt oman tarinani tänne, ja toivon saavani asiallisia vastauksia.

Esikoiseni syntyi 02/12, keväällä huomasin kaulallani pari herneenkokoista muljuavaa pattia, joita kävin näyttämättä lääkärille, ja nämä ultrattiinkin, ultrassa kaikki näytti olevan kuitenkin ennallaan, eikä mitään poikkeavaa löydetty, pari kystaa kilpirauhasen jossain kolkissa, vaarattomiksi sanoivat. Muljuavi patteja on minulle eripuolilla kroppaa, solisluiden päällä (ei varsinaisesta kuopassa) on useita pitkulaisia kapeita muljuavi patteja (miehelläni samanlaisia, minulla vain useampia, ja tietenkin itsellään ne paremmin tuntuvatkin) joten oletan näiden olevan normaaleita. Kyljissä saman tuntuisia pitkulaisia muljuavia 'patteja', ehkä voivat olla rasvaakin, ikinä en ole kuullut että imusolmukkeet varsinaisesti kyljissä tuntuisivat, ja minulle niitä paljon.

Tälläkin hetkellä olen raskaana, ja odotan toista lastani syntyväksi muutaman viikon päähän. Leukosyytit ovat heitelleen esikoisen raskausajasta asti, välillä vähän viitearvojen yläpuolella, mutta nyt lähentelevät jo 20. Viitearvojen ylärajana taitaa olla 8,2 tms.

Tänään soittelin neuvolaan pvk:n tuloksia, alhaisen hb:n vuoksi labraan sain lähetteen. Hb alhainen (niinkuin edellisessäkin raskaudessa, nousi kuitenkin n. viikko synnytyksen jälkeen taas täydelliseksi) Leukosyytit tosiaan sen lähemmäs 20.

Mielenrauhani säilyttämiseksi soitin omalle terveysasemalleni, ja varasin aikaa veriarvoista johtuen, sekä mainitsin myös imusolmukkeista (ne ovat olleet pitkään, ei mielestäni kasvaneet, ja puhun nyt soliskuoppien, sekä kaulalla jo vuosi sitten ultratuista imusolmukkeista) Sain ajan ensi kuun lopulle. Nyt hetki sitten sain kuitenkin puhelun omalta terveysasemalta, ja aikaani oltiin aikaistettu jo ensi viikon keskiviikkoon. Mitään vastauksia en hoitajalta saanut, hoki vain että keskustele lääkärin kanssa, veriarvoni ovat pielessä. Minua pelottaa, en pysty katsoa itkun keskeltä esikoistani, koska pelkään pahinta, ja että kaikki on tässä.

Yöhikoilua on, mutta luulen sen olevan myös loppuraskauden oire, sekä väsymystä, jonka voisin myös laittaa raskauden ja alhaisen hb:n piikkiin. Lämpöä en ole mittaillut, mutta yleensä pienenkin lämmön tunnen heti. Paino vain noussut (tietenkin kun raskaana ollaan.) Kipuja nyt vähän miten sattuu, selässä jne, mutta niidenkin luulen olevan raskaudesta johtuvaa.

Mitä teen, en tiedä miten kestän.
Jenikk123 | 19.4.2013 klo 13:32:27