Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Saankohan lymfooma tuomion?

Heippa!

Koitan tiivistää oman tilanteeni. Olen siis 28 vuotias perusterve nainen.
Tammikuussa löysin sattumalta patin kaulalta, tosta vähän leuan alta. Kiinteä, ei liikkunut ja pyöreähkö.
En huolestunut mutta mainitsin lääkärille ohimennen. Kun se ei siitä hävinnyt niin päädyttiin ultraan ja ohutneulanäytteeseen. Tuloksena kasvainmassa halkaisijaltaan 1,5 cm ja luultavasti imusolmukeperäinen. Oli hankala kuulemma tarkkaan nähdä missä se oli kiinni. Ohutneulanäytteen tulos luokka 1. Kasvaimessa jonkinverran omaa verisuonitusta.

Suositeltiin kuitenkin poistoa, itse sain päättää mitä teen. Kävin korvalääkärillä sitten kesäkuussa joka laittoi lähetteen julkiselle puolelle. Siellä korvalääkärin vastaanotolle jossa olettiin epäillä sittenkin leuanalussylkirauhasen kasvainta. Magneettikuviin ja leikkaus oli sitten 21.8.

Eipä leikattu tuota sylkirauhasta vaan oli imusolmukekasvain, poistettiin myös viereisiä imusolmukkeita. Leikkaus meni hyvin ja nyt jo kotiutunut.

Mutta. Leikannut lääkäri kävi jutulla ennen kotiutusta, kertoi näytteen lähteneen patologille kiireisenä. Sanoi mahdollisuuksia olevan monia mutta kuulin vain yhden sanan: imusolmukesyöpä. Tuntui, että jätti koko ajan jotain kertomatta. Kysyin miksi lähti kiireellisenä, oliko leikkauksessa selvinnyt jotain? Vastasi vaan jotenkin että varmistellaan tässä vaan. Kotiuttavalta lääkäriltä kysyin samaa ja taas kaarreltiin. Kysyin tuotasta ohutneula näytteen tuloksesta, että eikö se sitten pitänyt paikkaansa? Mainitsi että näytteessä oli jotain epänormaalia atypiaa. Käski olla huolehtimatta ennen kuin tulokset tulevat.

Pitääkö tässä nyt pelätä? Mitään muita oireita ei ole ollut. Voiko olla, että kasvain on muuttunut tässä reilussa 8kk? Ohutneulanäytteestäkin on jo puoli vuotta. Kasvain oli leikatessa halk. 1,8cm joten kasvanutkin oli.
Hennuliini | 23.8.2013 klo 09:38:35
  • Saankohan lymfooma tuomion?Hennuliini
    23.8.2013 klo 09:38