Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Nuoret syöpäpotilaat

Re: silmämelanooma

Tässä yksi silmämelanoomainen joukkoon mukaan. Oma silmämelanoomani todettiin 14.8.09 Hyksissä ja tässä nyt odotan tuon hoidon alkamista.

Aika järkytys oli itselleni ja läheisilleni tuo tieto ja niin se varmaan on ollut jokaiselle teille. Tähän saakka ollut terve niin miksi nyt piti tämä tulla?

Minulla on keskiviikkona vielä tuo ylävatsan ultra edessä ja hiukan peloittaa se, no ketä ei pelottaisi?

Olen myös lukenut täältä melkein kaiken löytämäni aiheesta, ja jäänyt se kuva että melkein kaikilla ollut jotain ongelmaa hoidon jälkeen, näistä ei lääkäri ainakaan vielä puhunut mitään, ja minulle hän sanoi että levy olisi 2-3 viikkoa silmässä, mutta tuntuu oudolta koska täällä joillakin ollut isompia kasvaimia ja aika ollut joitakin päiviä. Milläs pitemmän matkalaiset on mennyt kotiin hoidosta?

Itselläni tämä kaikki alkoi noin 2 viikkoa sitten näön sumenemisella kun kasvain oli alkanut vuotamaan nestettä silmään, muuten ehkä olisi jäänyt huomaamatta koko kasvain. Mutta ensin asiaa tutkittiin satakunnan keskussairaalan päivystyksessä ja siellä vain tutkittiin silmän pinnan ehyys ja paineet jonka jälkeen hän käski kääntyä silmälääkärin puoleen (Oli lauantai), sain tiistaiksi silmälääkärin joka totesi tuon kasvaimen ja antoi lähetteen silmäpolille, siellä keskiviikkona tutkittiin 3 eri silmälääkärin voimin ja tuomio oli että kiireellisenä hyksiin ja keuhkokuviin, labraan jne.... saman viikon perjantaina soi puhelin Helsingistä ja ilmoittivat että professori haluaa nähdä minut 14.8 jossa sitten sain tämän lopullisen tuomion kasvaimesta ja sen pahalaatuisuudesta. Kasvain on kooltaan 13mm leveä ja 5,8mm paksu.

Itse sanoin työnantajalleni että palaan töihin 2kk päästä, no toivottavasti näin käy. Itse olen avoimesti kertonut työkavereilleni ja läheisilleni tästä ja kyllä se on tuntunut hiljentävän monen ja niin he kuin itsekin en ollut edes koskaan kuullut silmäsyövästä.

Tiitu onkin vastaillut tuolla toisaalla kirjoituksiini, kun en silloin vielä tiennyt tämän sivuston olemassaolosta.

Pää on ollut viikon kipeä ja tänään kyselin omalta silmäpolilta niin käskivät ottamaan särkylääkettä ja kertomaan Hyksissä tuosta.

Mies40 | 17.8.2009 klo 20:41:38