Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Nuoret syöpäpotilaat

Re: 33v. ja GIST- kasvain

Hei,
olen 28-vuotias nainen. Viestisi kolahti minuun välittömästi. En ole törmännyt yhteenkään samaa ikäluokkaa olevaan henkilöön, jolla olisi gist. Siksi halusinkin viestiisi vastata. :) Minulta löydettiin mahalaukusta gist-kasvain vuosi sitten. Se leikattiin viikon sisällä löytymisestä. Kasvain todettiin pahanlaatuiseksi ja on myös "wild-type". Todennäköisesti glivec-hoito ei näihin villityyppeihin auta, mutta minulle määrättiin silti glivec-lääke vuoden ajaksi. Kasvain saatiin minultakin poistettua kokonaan (samalla poistivat 2/3 vatsalaukusta), ja se osoittautui tutkimuksissa erittäin aktiiviseksi.
Ihmettelen, että miksihän sinulle ei sitä gliveciä annettu.. minullekin lääkärit sanoivat sen syömisen olevan vaan varmistelua ja toivetta siitä, että jos se kuitenkin toimisi ehkäisevästi estäen mahdollista uusiutumista.
Yritin itse muutamia kuukausia sitten etsiä kohtalotovereita, mutta eräs onkologi sanoi tietävänsä minun lisäkseni vain yhden nuoren naisen, jolla on gist. Vastauksesta päättelin, että on mahdotonta löytää ketään samaan sairastunutta, joka olisi lähellä omaa ikääni. Suurin osa sairastuneistahan on reilusti vanhempia.
Mielelläni vaihdan tästä ajatuksia kanssasi! :)
Lumi6 :) | 8.2.2012 klo 00:34:28