Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Nuoret syöpäpotilaat

Re: silmämelanooma

Hei myös minun puolestani. Minulla on ollut synnynnäinen epämuodostuma silmässäni, enkä koskaan ole sillä nähnyt juuri mitään. Siihen kehittyi harmaakaihi. Kaihi leikattiin 1993 ja samalla otettiin koepala "mötikästä" joka osottautui hyvälaatuiseksi, "arpikudosta". Kävin siis vauvasta aina vuoteen 1995 asti säännöllisesti kys:ssa tutkimuksissa ja sitten kontrollit lopetettiin. Täytän 30 tänä vuonna ja minulla on 9 kk vanha poika. Odotusaikana huomasin ulkoisesti muutosta silmässäni, mutta en noteerannut sitä sen kummemmin ennenkuin viime marraskuussa, jolloin hakeuduin silmälääkäriin. Lääkäri lähetti minut jatkotutkimuksiin ja tuomiona siihen oli silmämelanooma ja hoitona koko silmän poisto. Olen ollut aivan tolaltani, juossut tutkimuksesta toiseen ja tänään saan viimein tuloksia kun soitan lääkärille. En ikinä haluaisi kenellekään samaa kohtaloa, mutta näyttäähän tätä muillakin olevan.... Onnekseni olen saanut omalta lähipiiriltäni loistavasti tukea tähän odotteluun ja varmasti myös silmän poiston jälkeen.. Jotenkin vielä pieni toivonkipinä yrittää tulla esille, jos se ei olisikaan melanooma eikä silmää tarvitsisi poistaa...
Popotin | 24.2.2009 klo 09:58:21