Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Nuoret syöpäpotilaat

Lapsena ja nuorena syövän sairastaneiden myöhäisvaikutukset aikuisena

Hei!
Olen itse sairastanut lapsena syövän ja joutunut kohtaamaan monenlaisia myöhäisvaikutuksia aikuisena. Olen ollut mukana myös ryhmässä, joka suunnittelee, miten myöhäisvaikutusten seuranta tulisi järjestää Suomessa ja teemme siitä nyt esitystä.
Jos olet sairastunut 0-25v :na kuulut tähän ryhmään. Monet meistä kokevat olevamme vähän paikkaa etsimässä, kun emme ole enää lapsia ja nuoria, toisaalta meidän problematiikkamme on jonkun verran erilaista kuin aikuisena sairastuneiden.
Tähän tarpeeseen olemme kehittelemässä nyt viritelmiä, miten pitää yhteyttä toisiimme, jakaa tietoa ja kokemuksia, jotka hyödyttäisivät itse kutakin. Sylvan kanssa asiasta on jo puhuttu vähän.
Meitä on nyt aikuisväestöstä n 9000 ja määrä lisääntyy n 2% n luokkaa joka vuosi. Osan sairastumisesta on jo niin kauan, että emme mahdollisesti tunne ketään toista vastaavassa tilanteessa olevaa, joten yritämme verkostoitua ja pysyä kartalla, mitä kuuluu niille, jotka selvisivät ja mitä tietoa asioista voisimme saada ja jakaa.
Jos asia kiinnostaa sinua, laita kommentti ja/tai katso tulossa oleva syöpälehti, jossa juttu asiasta.

Jos
lapsena sairastanut | 18.2.2012 klo 15:55:34