Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Nuoret syöpäpotilaat

Melanooma

Hei

Sain jokunen viikko sitten melanooma-diagnoosin. minulta poistettiin siistin näköinen luomi, josta lääkärikin sanoi ettei varmasti ole melanoomaa. no, toisin kävi. melanooma on pinnallinen, breslow 0,8mm, ei ulseraatiota. patologin tuloksen mukaan melanooma olisi selästä saatu pois, poistetussa alueessa reunoilla joka suunnassa 1mm tervettä ihoa ja 5mm pohjaan tervettä.

Olin sairaalassa poliklinikkakäynnillä jossa imusolmukkeeni palpoitiin ja haava tarkistettiin jne. nyt odotan postitse leikkausaikaa, alueelle tehdään isommalla marginaalilla poisto-operaatio ja samalla tehdään myös vartijasolmuketutkimus. yleensä kuulemma alle 1mm syvyisille melanoomille ei edes tehdä vartijasolmuketutkimuksia mutta lääkäri sanoi että koska olen niin nuori niin tutkimus on hyvä tehdä kja olisinkin sen itse ilman muuta vaatinut.

Onko muita, joilla olisi vastaavanlaisesta pinnallisesta (alle 1mm) melanoomasta kokemuksia? lääkärit toitottavat että on epätodennäköistä että olisi levinnyt ja tulen todennäköisesti saamaan terveen paperit - se ei auta minua ennen kuin saan tutkimukset ohi ja tulokset, todelliset tulokset käsiini. olen valvonut yöt jo noin kolmen viikon ajan ja henkinen jaksaminen on ihan nollassa, tämä odottelu on kaikista pahinta.

Onkohan kovin yleistä että alle 1mm syvyinen pinnallinen melanooma olisi levinnyt / tehnyt etäpesäkkeitä ?

Minulle annettiin ymmärtää että jos jonnekin olisi levinnyt tämä pinnallinen, niin imusolmukkeisiin - onko jollain kokemusta imusolmukkeiden poistosta ja onko mahdolliset imusolmukkeissa olevat etäpesäkkeet poistettavissa aina kirurgisesti?

KIITOS jos joku viitsii vastata ja tsemppiä kaikille syöpäpotilaille .
mkn | 23.7.2011 klo 01:34:55