Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Nuoret syöpäpotilaat

wilmsin tuumori

Hei, huhtikuun viimeisenä päivänä 30.4.2010 syntymäpäivänäni sain kuulla sairastavani lasten munuaissyöpää, joka on aikuisilla todella harvinainen. 24-vuotiaan, urheilullisen nuoren naisen elämä pysähtyi kertaheitolla. Alkushokista selvittyäni monet ystävät, sukulaiset ja lähimmäiset olivat tukena sen minkä pystyivät ja itsellekkin tuli sellainen olo, että tästä vielä selvitään, koska olenhan vielä nuori ja elämä edessä.
Kasvain on vasemmassa munuaisessa ja on sieltä levinnyt molempiin keuhkoihin. Hoidot aloitettiin viikko syövän toteamisen jälkeen, olen saanut nyt 4 annosta sytostaattia ja huomenna olisi viides annos tulossa. Kesäkuun loppupuolelle on suunnitteilla leikkaus ja sen jälkeen hoidot jatkuvat tilanteen mukaan. Sytostaatit ovat vieneet voimat aika vähiin ja pahoinvointi on ollut välillä tosi kovaa ja on tuntunut ettei tästä selviä. Koska hoidot ovat vasta näin alussa, tulee itselle monesti kärsimätön olo että kuinka voin selvitä tulevista hoidoista ja mistä saan voimia jaksaa niitä. Ensi viikolla olen menossa käymään paikallisessa syöpäjärjestössä, josta saan mahdollisesti tukihenkilön ja sellainen tuntuisi tällä hetkellä tosi tarpeelliselta...koska kuitenkin sellainen ihminen, joka on itse kokenut syövän on paras ymmärtämään ja antamaan neuvoja. Vaikka toki läheiset ihmiset ovat myös tärkeä tuki, mutta tuntuu ettei haluais kuormittaa heitäkään liikaa omilla peloilla yms...Välillä on tosiaan hyviä päiviä, jolloin ei välttämättä ajattele koko sairautta, mutta toisina päivinä kun olokin on huono niin tuntuu ettei jaksa kiinnostua mistään ja mieli on maassa...mutta se kait on aika tyypillistä tämän sairauden kanssa kamppaillessa...Huomenna on aika jännä päivä tulossa, koska mulle tehtiin eilen tietokonekuvaukset ja huomenna saan lääkäriltä tulokset, että onko hoidot tehonneet kasvaimiin..tulee vaan mieleen ajatuksia että mitä jos ne ei olekaan vaikuttanut ollenkaan, mutta pitää vain toivoa parasta!
Tällaisia sekalaisia ajatuksia tuli nyt mieleen ja niistä kirjoittaminen helpottaa kummasti...jos jollakin sattuu olemaan kokemuksia vastaavanlaisesta sairaudesta tai vaikka jostain muustakin, niin toivon että ottaisitte yhteyttä...olisi mukava saada kuulla kokemuksia muilta nuorilta jotka ovat sairastuneet syöpään...
Aurinkoista kesää :)
Mimmu86 | 10.6.2010 klo 10:58:25