Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Nuoret syöpäpotilaat

Re: 33v. ja GIST- kasvain

Hei Kinuski ja Lumi6:)
Turhauttavaa turhauttavaa mutta toivelistalla on vertaiseni löytyminen.
Alussa nuori lääkäri soitti ja kertoi että epäillään myeloomaa,se on syöpä ja siinä elinaika on kolme vuotta mutta jotkut elävät 10 vuottakin. Kantasoluhoitoa ei sitten kannata ottaa kun se ei kestä kuin vuoden ja se on raskas hoito.
Höh enhän minä nyt semmoista usko, minä täysin terve ihminen.
Toinen lääkäri otti luuytimestä näytteen ja sanoi että on vain rasvaa ja verta.....se on täynnä plasmasolua. Kysyin mitä se tarkoittaa. Siitä ei saada näytettä otettua, sanoi lääkäri. En tiennyt että syöpäsolua sairaalamaailmassa kutsutaan plasmasoluksi. Jos nyt ei aloitettaisi lääkitystä, olisit vähän ajan päästä kuollut, sanoi lääkäri....... Höh en mä nyt semmoista usko, minä terve ihminen.
Minulle ei kukaan missään vaiheessa kertonut sairaudesta, kaiken tiedon kaivoin netistä, googlaamalla sain osumia.
Lääkärit ovat todella kiireisiä eivätkä ehdi kertoa, mutta miksi ei ole valmiiksi paperille laitettu tietoa, sitä ihmettelin. Soitin Hesaan kesällä 2009 ja pyysin perustamaan myeoomayhdistyksen ja ensimmäinen potilasverkostopäivä oli v.2010. Toinen oli v.2011 ja 20.2.2012 tapaamme taas. Myelooma on aika harvinainen ja sitä on monta lajia.
En tarvitse tukijaa vaan vertaista, jolla on presiis sama sairaus.

Jos "vanha" ihminen sairastaa Gistiä niin enempihän silloin saa tietää ko sairaudesta kuin juuri sairastuneelta nuorelta. Kuinka kauan on sairastanut ja millä lääkkeillä/hoidoilla.

tv. anemonet
anemonet | 14.2.2012 klo 02:14:45