Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Nuoret syöpäpotilaat

Re: silmämelanooma

Hei Popotin,

olen pahoillani uudesta diagnoosistasi. Silmän poistolle varmasti on jokin perusteltu hyvä syy jos se on tarjottu ainoaksi hoitovaihtoehdoksi. Tutkimusten mukaan sädetyksen ja silmänpoiston välillä ei ole merkitystä ennusteen kannalta. Sikäli silmän poisto ei ole yksistään perusteltua. Mutta silmäsi lähtötilanne on kuitenkin omanlaisensa ja vaikuttimia voi olla muita.

Silmän poisto kuulostaa aika ontolta jutulta, mutta oma silmäni on kränkännyt sen verran (sädetetty 11-2006) , että olen ihan vakavasti jo ajatellut, että olisi ehkä helpompaa ilman tuota vaivaista silmää, vaikka minä sentään näen sillä vielä sumuisesti. Tai sepä se. Se sotkee terveen silmän hyvät maisemat ja aiheuttaa monenlaista oiretta ja vaivaa. Silmäproteesit on tosiaan nykyään hienoja, ettei kosmeettista 'haittaa' taida olla. En tosin tiedä mitä ongelmia proteesiin taas voi liittyä. Ehkei sekään ihan ongelmatonta. Olisi kiva lukea jos jollain on kokemuksia.

Olitko muuten tutkittavana HYKSin silmäonkologian polilla? Oletko jo saanut varmistusta jatkosta miten silmää hoidetaan? Kirjoittele kuulumisiasi täällä tai yksityisviestinä jos jaksat ja tahdot. Toivon sulle rohkeutta ottaa asiat vastaan sellaisena kuin ne tulee ja uskon, että pikkuinen poikasi on se suurin voimavarasi jaksaa päivästä toiseen ja nähdä toivoa ja pitää toivosta kiinni.
-tiltu-
tiltu | 10.3.2009 klo 20:54:51