Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Nuoret syöpäpotilaat

Re: silmämelanooma

Täällä olikin toinen viestisi. Ja huomasin että 1 kk:n päästä sulla on tuo uusintakontrolli. Kirjoitin tuonne toisen otsikon alle pitemmästi tätä ennen.

Mitä sädelevyä sinulla muuten käytettiin (rutenium vain kultajodi)? Ajattelin vain kun oli noin pitkä sädetysaika. Mulla oli myös kookas kasvain ja levy oli silmässä viikon. Niitähän on tietysti myös eri kokoisia että sekin vaikuttaa sädetysaikoihin. Mulla on sumeaa näköä vielä tallella, ja nyt toivon, että sekin paranee kaihileikkuksen myötä. Nähtäväksi jää, sädetys on voinut toki vaurioittaa myös verkkokalvoa ja/tai näköhermoa, mutta aina yrittää kannattaa. Näkökenttäpuutosta on toki myös. Kai sitä on onnekas, ettei silmä mennyt kokonaan heti sokeaksi, mutta toisaalta sen suhmeroinen näkeminen vaan sotkee tuon hyvän silmän tarkan näkemisen ja tuloksena on sellaista sotkua. Välistä se on työssä tarkkaa näköä tarvitsevalla todella raivostuttavaa ja tekisi mieli marssia otattamaan koko syöpäsilmä pois. Joku ulkolainen vertainen kertoikin, että hän on kokenut molemmat (silmä poistettiin myöhemmin) ja että yhdellä silmällä oli paljon helpompaa vaikka mononäkö aluksi onkin hankalaa. Mutta silmin nähty maailma on tarkempi ja selkeämpi. Mutta jospa tuo kaihileikkaus 'kirkastaisi' mun maailmani.

Kaikkea hyvää...
tiltu | 18.1.2009 klo 17:17:27