Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Terveen rinnan poistoleikkaus ensi viikon perjantaina

Hei ! Olen aivan ahdistunut ja tuskainen. Kävin torstaina oysissa kirurgilla puhumassa toisen rinnan poistoleikkauksesta, jota minulle suositeltiin ja jota myös itse toivoin. Minulla löydettiin huhtikuussa 2013 hyvin laaja-alainen ( yksi 6 cm ja viisi 1 cm:n tumori )lobulaarinen karsinooma vasemmassa rinnassa. Lisäksi yhdessä imusolmukkeessa löytyi syöpää. Seurauksena toukokuussa/13 koko rinnanpoisto ja imusolmukkeiden tyhjennys. Jatkossa sytostaatit ja sädehoito. Koska huhtikuussa v.13 syöpäni löytyi vasta magneettikuvissa, vaikka kysymyksessä olikin hyvin laaja-alainen syöpä, 1.vuosikontrollin jälkeen mammatiimissä suositeltiin terveen rinnan poistoa.
Ongelma on se, että nyt vasta kuulin sairastavani korkean uusiutumisriskin rintasyöpää ja että leikkaus on jo viikon päästä. Olen aivan kauhuissani. Tunnen pelkoa, koen taas olevani todella sairas. Ja että en koskaan pääse irti tästä sairaudesta.
Tunnemyrsky sisälläni on valtava. En saa oikein nukuttua. Näen painajaisunia sairaalasta, leikkauksesta. Olen obeesi, keskivartalolihava ja tuntuu, että rinnattomana olen aivan rujo !
Auttakaa ! Tiedän, että muutamille Teistä Siskot on tehty molempien rintojen poisto. Miten olette pärjänneet ? Oletteko saaneet proteesin molempiin rintoihin ?
Luulen, että tieto siitä, että minulla on korkean uusiutumisenriskin rintasyöpä, tuntuu silti pahimmalta. Siihen ajatukseen täytyy tottua. Tulevaisuus meni hieman erilaiseksi.

Ystävällisin terveisin
Sirkkis
Sirkkis | 20.9.2014 klo 09:32:29