Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Hormoonihoidot: eri valmisteet ja vaikutusmekanismit

Nyt on sytot takana (JEEEEE!!!!!). Kollektiivisesti ehkä yksi kamalimmista aikajaksoista elämässäni. Toivottavasti ei ikinä enää.. Viimeisen haittavaikutuksia vielä hieman kärsin, mutta nyt alkaa jo elämä voittaa..

Vai alkaako...?

Kahden viikon päästä alkaa säteet ja hormoonit. Olen lukenut tältä palstalta ja muualtakin eri hormonihoitojen vaikutuksista ja myös haittavaikutuksista. Pää on ihan pyörällä. Osaako joku vetää jonkinlaisen yhteenvedon, mikä lääke annetaan missäkin vaiheessa?

Näin olen ymmärtänyt, että estrogeenitasoihin vaikuttaa mm. Tamofen, Zoladex, Femara? Ja nämäkö on sellaisia, joita käytetään premenopausaalisesti?

Ja Letrozol on sitten post-menopausaalisesti? (munasarjojoen poiston jälkeen?)

Lähinnä tässä mietin näitä siksi, että kun lukee nimenomaan ihmisten kertomista haittavaikutuksista, niin mitkä lääkkeet voi koettaa vaihtaa toiseen missäkin tilanteessa...

(Mun lääkäri on niin hanurista, että siltä ei saa vastausta MIHINKÄÄN! Netistä lukemalla saa kokemuksia, mutta itse varsinainen informaatio pitää koettaa suodattaa.. Ei hyvä niinkään, ainkaan mun mielestä..)
Mur_meli | 16.9.2014 klo 13:20:36
  • Hormoonihoidot: eri valmisteet ja vaikutusmekanismitMur_meli
    16.9.2014 klo 13:20