Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: sukupuolielinsyöpä naisella--onko kanssasisaria?

Hei sinulle kanssasisaria etsivä! Olet kirjoittanut tämän jo keväällä 2014, mutta nyt etsin itsekin vertaistukea ja samaa syöpää sairastavia, joten huomasin sinut.
Toivottavasti löydät viestini ja luet tämän. Olen itse sairastunut tuohon synnytinelinten syöpään jo 2003 ja olin silloin samanikäinen kuin sinä. Silloin ei minun taudistani tiedetty oikein, että mitä se on ja sanottiin sen tulevan yleensä vanhoille ihmisille. Seuraavan kerran leikkaus oli 2009, mutta ei syöpää. Jälleen 2012 tuli uusi kasvain ja leikkaus. Luin papereistani, että on levyepiteelikarsinooma. Mutta siitä ei minulle taaskaan kerrottu enempää eikä tietoakaan mistään oikein löydy. Tuolloin ensimmäisen kerran, kun leikattiin, sanottiin, että tämä ei lähetä etäpesäkkeitä ja tulee aina samaan paikkkaan. Silloin leikattiin myös kolme vartijaimusolmuketta pois. Nyt viimeisin, joka löytyi vahingossa suolistovaivojani tutkittaessa TT-kuvauksella, oli nivusessa, reiden yläosassa ja oli etäpesäke aikaisemmista!! Tämä oli viime lokakuussa ja leikattiin silloin myös. Sen jälkeen sain sädehoitoa ja sanottiin että ei sytostaatteja, sillä niistä ei ole vastaavaa hyötyä. Tällä kertaa sain kuulla, että kannan tätä syöpää aina ja se valitettavasti uusiutuu. Nyt olen yrittänyt toipua henkisesti ja liittynyt kaikkiin mahdollisiin tukiverkostoihin. Kysymyksessä on tosi harvinainen syöpä eli noin 50 tapausta vuodessa. Toivottavasti näistä on apua sinulle. Älä masennu, tule mukaan facebook-ryhmään, ota yhteyttä syöpäjärjestöön ja iloitse pienistäkin arkisista asioista. Toivon myös, että olet jo toipunut leikkauksestasi ja saanut ehkä tietoakin jostain muualta. Tsemppiä tulevaisuuteen!
iimeli | 5.3.2015 klo 10:07:10