Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Munasarjasyöpä

Nyt se on sitten minullakin...syöpä. Miehen keuhkosyöpää ja paksunsuolensyöpää pari vuotta. Hän kohtalaisessa kunnossa ja heinäkuun lopulla taas keuhkosyövän kontrolli. Jotakin tietoa on tarttunut hänen matkastaan joten kaikki ei ole aivan uutta, mutta nyt se on MINULLA!
5.5. menin omalle gynekologille ajatuksena selvittää olenko saanut jonkun tartunnan esim uimahallista, kun ei vain alapään kutina ja pienet näppylät häipyneet. Olin käynyt tällä yksityisellä gynekologilla v. 1999 asti, jolloin minulta poistettiin kohtu ja viimeisestä käynnistä oli 2 1/2 vuotta ja silloin hän sanoi, ettei tunne mitään, joten ei tarvitse ultrata. Valittamani vaiva oli vaaratonta,hoituu perusrasvalla, mutta sitten tutkimuksen tehtyään hän sanoi, että nyt hän tuntee jotain ja ultrataan samantien. Sieltä löytyi 9,5cm sileäpintainen kasvain ja nestettä ei ollut vapaassa vatsatilassa. Hän kirjoitti samantien lähetteen Tyksiin ja parin päivän päästä sai kutsun verikokeisiin ja seuraavana ma oli lääkäri. Samaan tulokseen tuli tämä Tyksin lääkäri, leikkaushoito. Minut leikattiin 28.5 ja leikkauksen aikana otetusta pikapatologin lausunnosta johtuen (musiini)ei leikattu imusolmukkeita vaan molemmat munasarjat,vatsapaita ja umpisuoli. tietysti ottivat myös koepaloja.Sairaalassa olin 8 päivää ja toivuin lääkärin sanojen mukaan hyvin, kun olin taas kuulumassa hoitosuunnitelmaa 30.6.Lopullisessa patologin lausunnossa ilmeni, että syöpätyyppi oli muuttunut, se on endometrioidinen syöpä, 1A gradus 2, joten sytostaatit hoitona ja ne aloitettiin viime to eli 2.7. Nyt on hyvät päivät takana eli voimakas pahoinvointiestolääkityksen energia on kulutettu ja kahtena päivänä on ollut särkyä ja tunnottomuutta jaloissa. Perjantaina kävin ostamassa peruukin, kun vielä jaksoin kulkea valitsemassa.
Monenlaisia miksi kysymyksiä risteilee mielessä:miksi ei oma gynenekologi ultrannut koskaan 16 vuoden aikana vaan luotti omaan "näppituntumaan",miksi ei leikattu munasarjoja jo kohdunpoiston yhteydessä,miksi nyt ei poistettu imusolmukkseita?
Mutta näillä mennään,maastoon tuntemattomaan,missä merkkejä en tunne,vaille vastausta jään. Virsi 525:5 tämän päivän aamuhartauden lohdutus.
Orava | 7.7.2015 klo 11:44:17
  • MunasarjasyöpäOrava
    7.7. klo 11:44